REGULAMIN MAZOWIECKIEGO WRAK RACE’u

Organizatorzy: AKP, motopiaseczno.pl i Japa Team

Miejsce zawodów: Mysiadło, ul. Osiedlowa 2
Nazwa imprezy: Mazowiecki Wrak Race

 

  1. Mazowiecki Wrak Race to wyścigi starych, wysłużonych samochodów na zamkniętym, zabezpieczonym, szutrowym torze.

1.1 Celem zawodów jest:
– doskonalenie umiejętności prowadzenia samochodu w ekstremalnych warunkach drogowych;
– możliwość sprawdzenia limitu wytrzymałości pojazdu;
– rywalizacja sportowa połączona z dużą dawką adrenaliny;
– propagowanie sportów motorowych wśród społeczeństwa.

 

  1. Wymogi dotyczące zawodników

2.1 Osoby biorące czynny udział w imprezie muszą mieć ukończone 18 lat. Organizator może, w razie wątpliwości co do wieku zawodnika, poprosić o przedłożenie dokumentu stwierdzającego pełnoletność.
2.2 Kierowca musi posiadać ważne prawo jazdy kat. B, które będzie weryfikowane w chwili zapisów w Biurze Zawodów.
2.3 Załoga to kierowca i pilot lub sam kierowca.
2.4 Pilota należy wskazać najpóźniej w dniu zawodów. Pilot musi mieć ukończone 18 lat i musi podpisać oświadczenie uczestnictwa w zawodach.
2.5 Kierowca jak i pilot podczas trwania zawodów nie mogą być pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających. Stan nietrzeźwości zachodzi w przypadku, przepisów określonych w art. 115 §16 pkt. 1 Kodeksu Karnego. Organizatorzy mają prawo, w każdej chwili trwania imprezy, do kontroli załogi na zawartość alkoholu oraz innych środków w organizmie.
2.6 Kierowca, u którego stwierdzono spożycie zabronionych używek zostaje zdyskwalifikowany oraz ma całkowity zakaz udziału we wszystkich kolejnych edycjach Mazowieckiego Wrak Race’u.
2.7 Zawodnicy i pilocie startują w imprezie na własną odpowiedzialność oraz oświadczają, że znane jest im ryzyko startu w zawodach, szczególnie biorąc pod uwagę możliwość odniesienia obrażeń ze względu na „kontaktowy” charakter imprezy (formuła zawodów dopuszcza bezpośredni kontakt aut).
2.8 Załoga niniejszym regulaminem poinformowana jest o ryzyku, wiążącym się z jazdą rajdowo-wyścigową. Co potwierdza podpisaniem oświadczenia w dniu zawodów.
2.9 Zawodnicy biorą pełną odpowiedzialność za swój pojazd i za ewentualne szkody wyrządzone innym uczestnikom zawodów lub kibicom. Za szkody rzeczowe powstałe z winy zawodnika odpowiada tylko i wyłącznie dany zawodnik.
2.10 Podczas jazdy każdy zawodnik (kierowca i pilot), musi posiadać właściwie zapięty kask na głowie, o homologacji drogowej lub FIA. Zalecane kaski ze szczęką. Za jazdę (kierowcy lub pilota) bez kasku grozi dyskwalifikacja.
2.11 Zaleca się stosowanie systemów ochrony szyi, HANS lub podobne, kombinezonów, odzieży oraz bielizny z materiałów trudnopalnych (np. z nomexu).
2.12 Kierowca oraz pilot podczas jazdy samochodem musi mieć zapięte pasy oraz zamknięte szyby (nie dotyczy klasy „madmax”), od momentu wyjazdu z parku maszyn, do chwili zatrzymania się po wyścigu i wyłączenia zapłonu pojazdu.
2.13 Nie jest wymagana licencja sportów motorowych.
2.14 W zawodach mogą brać udział kierowcy posiadający licencję sportów motorowych.
2.15 Zaleca się posiadanie ubezpieczenia NNW.

 

  1. Samochody biorące udział w zawodach Mazowiecki Wrak Race

3.1 Do zawodów dopuszczone są samochody osobowe o dowolnej pojemności skokowej silnika, dowolnej marce i dowolnej mocy silnika ale oryginalnej dla danego samochodu.
3.2 Do zawodów nie są dopuszczone samochody typu Cinquecento, Seicento, Fiat 126p, itp. oraz auta z napędem 4×4, auta terenowe, SUV-y i busy.
3.3 Do zawodów dopuszczone są auta typu VAN lub Pick-up napędzane na jedną oś.
3.4 Samochody startujące w zawodach MWR nie mogą być zasilane LPG. W przypadku posiadania instalacji LPG oraz butli gazowej musi ona być bezwzględnie opróżniona do zera i posiadać wymontowany zawór.
3.5 Samochody nie mogą być wyposażone w hak holowniczy.
3.6 Nadwozie samochodu musi być zamknięte. Auta typu kabriolet, baggy nie będą dopuszczone.
3.7 Samochody nie muszą mieć aktualnego ubezpieczenia komunikacyjnego AC/OC oraz przeglądu.
3.8 Zalecamy dodatkowe wyposażenie pojazdu, zwiększające bezpieczeństwo zawodników tj. klatka bezpieczeństwa, fotele kubełkowe, pasy szelkowe, systemy gaśnicze. Jeśli zawodnicy zdecydują się na klatkę bezpieczeństwa musi być ona zgodna z załącznikiem J jak w linku poniżej:
link: https://pzm.pl/pliki/zg/samochody/regulaminy/FIA/FIA_J/art253_2012.pdf
3.9 Nie dopuszczalne są klatki bezpieczeństwa nie spełniające wymogów załącznika J.
3.10 Samochody startujące w zawodach MWR podzielone są na trzy klasy: “seria”, „rally” oraz “madmax”.
3.11 Nie ma możliwości startu jednym pojazdem więcej niż jednej załodze, nawet w chwili opłacenia podwójnie wpisowego. Nie dopuszczamy możliwości posiadania przez jeden pojazd dwóch różnych numerów startowych tej samej lub różnych klas.
3.12 Zawodnicy chcący wymienić samochód, który uległ zniszczeniu, na inny muszą ponownie opłacić wpisowe i pobrać kolejne numery startowe i kolejny chip elektroniczny do zliczania okrążeń.
3.13 Dopuszczamy wymontowanie elementów wnętrza pojazdu w każdej z klas, takich jak, tylne siedzenia, boczki drzwi, lusterka, etc.

 

  1. Wymogi pojazdu w klasie “seria”

4.1 Przednia szyba oryginalna.
4.2 Mocowanie fotela kierowcy oraz pilota nie może być nadmiernie skorodowane.
4.3 Sprawne pasy bezpieczeństwa.
4.4 Sprawny układ kierowniczy, hamulcowy.
4.6 Sprawny układ wydechowy.
4.7 Gaśnica o masie min. 1 kg trwale umocowana w pojeździe w odległości pozwalającej na szybkie, awaryjne użycie jej w razie potrzeby podczas wyścigu.
4.8 Akumulator, solidnie zamocowany (najlepiej stalową opaską lub pasem tzw. transportowym). Nie dopuszcza się luźno zamocowanych akumulatorów).
4.9 Zbiornik paliwa tylko i wyłącznie oryginalny. Nie dopuszcza się żadnych innych zbiorników paliwa w aucie oraz przerabiania układów paliwowych. Przewody paliwowe szczelne, solidnie zabezpieczone metalowymi opaskami.
4.10 Główne elementy konstrukcyjne pojazdu tj. progi, słupki, podłużnice, nie mogą być nadmiernie skorodowane.
4.11 Zabrania się jakiejkolwiek ingerencji w układ chłodzenia silnika. Chłodnica tylko i wyłącznie zamontowana w oryginalnym miejscu.
4.12 W przypadku stwierdzenia, że zawodnik, po badaniu technicznym, przenosi chłodnicę w inne miejsce niż oryginalne, po ujawnieniu takiego faktu, dana załoga automatycznie zostaje zdyskwalifikowana.
4.13 Zabrania się jakichkolwiek wzmocnień samochodu poprzez zamontowanie dodatkowego wzmocnienia podłużnic czy innych części karoserii. W przypadku stwierdzenia, że zawodnik po badaniu technicznym, wzmocnił konstrukcję samochodu, przez przyspawanie, przykręcenie lub inne przymocowanie wzmocnienia, dana załoga automatycznie zostaje zdyskwalifikowana.
4.14 Zabrania się montowania dolnej osłony silnika.
4.15 Zabrania się stosowania opon szutrowych, nacinanych, kołkowych typu Maxi Cross, rolniczych typu jodełka, terenowych typu M/T Mud Terrain, łańcuchów śniegowych, opon kolcowanych.
4.16 Zaleca się aby samochód był oryginalny do słupka B, nie musi natomiast posiadać błotników oraz maski.
4.17 Wymagamy aby pojazdy miały zdemontowane zderzaki (przód, tył) oraz lampy, reflektory, kierunkowskazy oraz wewnętrzne plastikowe nadkola.
4.18 Elementy luźne tj. tablica rejestracyjna, kołpaki, muszą być zdemontowane.
4.19 Zalecamy posiadanie sprawnego układu do spryskiwania przedniej szyby oraz min. 5 l płynu do spryskiwaczy.
4.20 Zabrania się przewożenia w samochodzie podczas zawodów luźnych elementów wyposażenia tj. lewarek, narzędzia, koło zapasowe itp.
4.21 Samochód nie może mieć zauważalnych wycieków oleju, płynu hamulcowego i chłodniczego.
4.22 Zaleca się dekorowanie pojazdów według inwencji twórczej właściciela. Malowanie, oklejanie w najróżniejsze wzory, według uznania.
4.23 Przed Badaniem Kontrolnym (BK) wymagane jest usunięcie wszystkich naklejek startowych oraz czipów zliczających okrążenia z poprzednich edycji MWR lub innych imprez motoryzacyjnych.
4.24 Obowiązkiem każdego zawodnika jest naklejenie wszystkich naklejek dostarczonych przez organizatora zawodów.
4.25 Auto dopuszczone do zawodów musi posiadać dwa numery startowe, przekazane przez organizatora, naklejone na tylne, boczne szyby po obu stronach samochodu.
4.26 Obowiązkiem zawodnika jest dopilnowanie aby właściwy sędzia nakleił na przednią szybę czip, zgodnego z numerem startowym zawodnika, do elektronicznego pomiaru okrążeń.
4.27 W trakcie Badania Kontrolnego (BK) sędzia odpowiedzialny za przeprowadzanie badań, może zdecydować o przeniesieniu danego samochodu do innej klasy ze względu na niespełnienie wymogów klasy do której uprzednio dana załoga się zgłosiła.

 

  1. Wymogi pojazdu w klasie “rally”

5.1 Przednia szyba oryginalna.
5.2 Mocowanie fotela kierowcy oraz pilota nie może być nadmiernie skorodowane.
5.3 Sprawne pasy bezpieczeństwa.
5.4 Sprawny układ kierowniczy, hamulcowy.
5.6 Sprawny układ wydechowy.
5.7 Gaśnica o masie min. 1 kg trwale umocowana w pojeździe w odległości pozwalającej na szybkie, awaryjne użycie jej w razie potrzeby podczas wyścigu.
5.8 Akumulator, solidnie zamocowany (najlepiej stalową opaską lub pasem tzw. transportowym). Nie dopuszcza się luźno zamocowanych akumulatorów).
5.9 Zbiornik paliwa tylko i wyłącznie oryginalny. Nie dopuszcza się żadnych innych zbiorników paliwa w aucie oraz przerabiania układów paliwowych. Przewody paliwowe szczelne, solidnie zabezpieczone metalowymi opaskami.
5.10 Główne elementy konstrukcyjne pojazdu tj. progi, słupki, podłużnice, nie mogą być nadmiernie skorodowane.
5.11 Dopuszcza się przeniesienie chłodnicy na górę silnika. Zabrania się przenoszenia chłodnicy na dach, do wnętrza pojazdu lub w jakiekolwiek inne miejsce.
5.12 W przypadku stwierdzenia, że zawodnik, po badaniu technicznym, przenosi chłodnicę w inne miejsce niż oryginalne lub na górze silnika, po ujawnieniu takiego faktu, dana załoga automatycznie zostaje zdyskwalifikowana.
5.13 Zabrania się jakichkolwiek wzmocnień samochodu poprzez zamontowanie dodatkowego wzmocnienia podłużnic czy innych części karoserii. W przypadku stwierdzenia, że zawodnik po badaniu technicznym, wzmocnił konstrukcję samochodu, przez przyspawanie, przykręcenie lub inne przymocowanie wzmocnienia, dana załoga automatycznie zostaje zdyskwalifikowana.
5.14 Dopuszcza się montowanie dolnej osłony silnika.
5.15 Dopuszcza się stosowanie opon szutrowych, rajdowych, nalewek.
5.16 Zabrania się stosowania kołkowych typu Maxi Cross, rolniczych typu jodełka, terenowych typu M/T Mud Terrain, łańcuchów śniegowych, opon kolcowanych.
5.17 Zaleca się aby samochód był oryginalny do słupka B, nie musi natomiast posiadać błotników oraz maski.
5.18 Wymagamy aby pojazdy miały zdemontowane zderzaki (przód, tył) oraz lampy, reflektory, kierunkowskazy oraz wewnętrzne plastikowe nadkola.
5.19 Elementy luźne tj. tablica rejestracyjna, kołpaki, muszą być zdemontowane.
5.20 Dopuszczamy przeniesienie zbiorniczka płynu spryskiwaczy przedniej szyby w inne miejsce niż oryginalne. Zalecamy posiadanie sprawnego układu do spryskiwania przedniej szyby oraz posiadanie zapasu płynu do spryskiwaczy.
5.21 Zabrania się przewożenia w samochodzie podczas zawodów luźnych elementów wyposażenia tj. lewarek, narzędzia, koło zapasowe itp.
5.22 Samochód nie może mieć zauważalnych wycieków oleju, płynu hamulcowego i chłodniczego.
5.23 Zaleca się dekorowanie pojazdów według inwencji twórczej właściciela. Malowanie, oklejanie w najróżniejsze wzory, według uznania.
5.24 Przed Badaniem Kontrolnym (BK) wymagane jest usunięcie wszystkich naklejek startowych oraz czipów zliczających okrążenia z poprzednich edycji MWR lub innych imprez motoryzacyjnych.
5.25 Obowiązkiem każdego zawodnika jest naklejenie wszystkich naklejek dostarczonych przez organizatora zawodów.
5.26 Auto dopuszczone do zawodów musi posiadać dwa numery startowe, przekazane przez organizatora, naklejone na tylne, boczne szyby po obu stronach samochodu.
5.27 Obowiązkiem zawodnika jest dopilnowanie aby właściwy sędzia nakleił na przednią szybę czip, zgodnego z numerem startowym zawodnika, do elektronicznego pomiaru okrążeń.
5.28 W trakcie Badania Kontrolnego (BK) sędzia odpowiedzialny za przeprowadzanie badań, może zdecydować o przeniesieniu danego samochodu do innej klasy ze względu na niespełnienie wymogów klasy do której uprzednio dana załoga się zgłosiła.

 

  1. Wymogi pojazdu w klasie „madmax”

6.1 Przednia szyba oryginalna, boczne szyby kierowcy i pilota zdemontowane. W miejsce oryginalnych szyb bocznych zalecany poliwęglan o gr. min. 3mm.
6.2 Szyby boczne wykonane z plexi kategorycznie zabronione.
6.3 W przypadku braku bocznych szyb oraz braku poliwęglanu obowiązkowo zamontowana siatka rajdowa, która może być również wykonana z pasów bezpieczeństwa przynitowanych na stałe do ramki okna.
6.4 Gaśnica o masie min. 1 kg trwale umocowana w pojeździe w odległości pozwalającej na szybkie, awaryjne użycie jej w razie potrzeby podczas wyścigu.
6.5 Poduszki powietrzne kierowcy i pilota zdemontowane.
6.6 Zalecane stosowanie foteli kubełkowych oraz wielopunktowych pasów bezpieczeństwa.
6.7 Samochód musi posiadać sprawny układ kierowniczy, hamulcowy i wydechowy.
6.8 Akumulator, solidnie zamocowany (najlepiej stalową opaską lub pasem tzw. transportowym). Nie dopuszcza się luźno zamocowanych akumulatorów.
6.9 Zbiornik paliwa tylko i wyłącznie oryginalny. Nie dopuszcza się żadnych innych zbiorników paliwa w aucie oraz przerabiania układów paliwowych. Przewody paliwowe szczelne, solidnie zabezpieczone metalowymi opaskami.
6.10 Istnieje możliwość dopuszczenia innego niż oryginalny zbiornik paliwa po wcześniejszym zgłoszeniu tego faktu sędziemu głównemu (Jacek – 501 245 261) najpóźniej na dzień przed startem zawodów.
6.11 Główne elementy konstrukcyjne pojazdu tj. progi, słupki, podłużnice, nie mogą być nadmiernie skorodowane. W innym wypadku należy je naprawić.
6.12 Dopuszczane jest montowanie chłodnicy nad komorą silnika. Jeśli chłodnica zostanie przeniesiona na tył pojazdu, co jest zdecydowanie odradzane, musi być szczelnie odgrodzona od załogi (poliwęglan, blacha itp.). Przewody doprowadzające płyn chłodniczy muszą być poprowadzone pod pojazdem lub w przedziale kabinowym, koniecznie w metalowych rurkach (z metalowymi opaskami) lub osłonięte blachą na całej swojej długości w przedziale kabinowym.
6.13 Dopuszczone są wzmocnienia pojazdu do wysokości przedniego pasa. Wzmocnienia pojazdu mogą dotyczyć tylko przednich i tylnych podłużnic poprzez wspawanie dodatkowego elementu (dopuszczone wzmocnienia z rur lub profili zamkniętych. Kątowniki, ceowniki, teowniki oraz wszystko inne co ma ostre krawędzie – zabronione.) ale nie wystające poza podłużnice, tak aby patrząc z przodu na pojazd orurowanie nie zasłaniało kół, to samo patrząc z tyłu. Wzmocnienie nie może mieć żadnych ostrych krawędzi W razie wątpliwości prosimy o przesłanie zdjęcia auta na adres biuro@akpiaseczynski.pl celem weryfikacji.
6.14 Wymagamy aby pojazdy miały zdemontowane zderzaki (przód, tył) oraz lampy, reflektory, kierunkowskazy oraz wewnętrzne plastikowe nadkola. Nie dotyczy aut wynajmowanych przez organizatora.
6.15 Elementy luźne tj. tablica rejestracyjna, kołpaki, muszą być zdemontowane.
6.16 Zabrania się przewożenia w samochodzie podczas zawodów luźnych elementów wyposażenia tj. lewarek, narzędzia, koło zapasowe itp.
6.17 Samochód nie może mieć zauważalnych wycieków oleju, płynu hamulcowego i chłodniczego.
6.18 Zaleca się dekorowanie pojazdów według inwencji twórczej właściciela. Malowanie, oklejanie w najróżniejsze wzory, według uznania.
6.19 Przed Badaniem Kontrolnym (BK) wymagane jest usunięcie wszystkich naklejek startowych oraz czipów zliczających okrążenia z poprzednich edycji MWR lub innych imprez motoryzacyjnych.
6.20 Obowiązkiem każdego zawodnika jest naklejenie wszystkich naklejek dostarczonych przez organizatora zawodów.
6.21 Auto dopuszczone do zawodów musi posiadać dwa numery startowe, przekazane przez organizatora, naklejone na tylne, boczne szyby po obu stronach samochodu.
6.22 Obowiązkiem zawodnika jest dopilnowanie aby właściwy sędzia nakleił na przednią szybę czipa, zgodnego z numerem startowym zawodnika, do elektronicznego pomiaru okrążeń.
6.23 Zabrania się posiadania haka holowniczego.
6.24 Dopuszcza się stosowanie opon szutrowych, rajdowych, nalewek. Zabrania się stosowania opon kołkowych typu Maxi Cross, rolniczych typu jodełka, terenowych typu M/T Mud Terrain, łańcuchów śniegowych, opon kolcowanych.
6.25 W razie nie spełnienia wymogów regulaminowych organizator ma prawo do wykluczenia załogi z zawodów bez zwrotu wpisowego.
6.26 Ostateczną decyzję o dopuszczeniu samochodu do zawodów podejmuje sędzia techniczny po przeprowadzeniu Badania Kontrolnego (BK). Sędzia może przekazać kierowcy ewentualną listę niezgodności z regulaminem, o ile w wyznaczonym czasie niezgodności zostaną usunięte, pojazd zostanie dopuszczony do zawodów.
6.27 Sędzia techniczny ma prawo, w każdej chwili trwania zawodów, skontrolować samochód uczestnika, w przypadku stwierdzenia, że zawodnik po badaniu technicznym, wzmocnił konstrukcję samochodu w niedozwolony sposób, przez przyspawanie, przykręcenie lub inne przymocowanie wzmocnienia niezgodnego z wytycznymi klasy „madmax”, dana załoga automatycznie zostaje zdyskwalifikowana.

 

  1. Zgłoszenia on-line i rejestracja

7.1 Zgłoszenia przyjmowane są za pośrednictwem formularza on-line dostępnego na stronie: https://www.mazowieckiwrakrace.pl/zapisy-on-line/
7.2 Wypełniając zgłoszenie on-line należy wypełnić wszystkie wymagane rubryki. Przede wszystkim należy podać imię i nazwisko kierowcy, numer telefonu i adres e-mail oraz obowiązkowo wcześniej zapoznać się z regulaminem i zaznaczyć w formularzu informację, że dany zawodnik zapoznał się z regulaminem i go akceptuje.
7.3 Organizator ma prawo usunięcia zgłoszenia załogi bez podawania przyczyny.
7.4 W razie usunięcia zgłoszenia, wpłacone wpisowe zostanie zwrócone osobie zgłaszającej na rachunek bankowy, z którego płatność wpisowego została dokonana.
7.5 Na miejscu, w biurze zawodów podczas rejestracji, na prośbę obsługi biura, należy okazać prawo jazdy kierowcy i dowód osobisty.
7.6 Podczas rejestracji, w Biurze Zawodów, pobierana będzie kaucja zwrotna w wysokości 100 zł. Każdy zawodnik otrzyma dokument, który będzie musiał być podstemplowny przez obsługę parku serwisowego, w chwili jego opuszczania. Z podstemplowanym dokumentem należy się udać do Biura Zawodów celem odbioru kaucji. Szczegóły w par. 11 (“Serwis oraz strefa serwisowa”) oraz par. 13 (“postanowienia końcowe”).

 

  1. Wpisowe oraz terminy zgłoszeń

8.1 Zawody są ogłaszane najpóźniej na 30 dni przed planowanym startem.
8.2 W dniu ogłoszenia zawodów uruchomiona zostaje rejestracja on-line zawodników pod adresem: https://www.mazowieckiwrakrace.pl/zapisy-on-line/
8.3 Wpisowe wynosi w zależności od klasy i od terminu zapisania się, odpowiednio:
8.3.1 Klasa „seria” – 250 zł od załogi, płatne w ciągu 10 dni od momentu zapisu, po tym terminie nieopłacone zgłoszenia mogą być usuwane przez organizatora. Zawodnicy zapisujący się później niż 10 dni przed zawodami nie otrzymują pamiątkowych koszulek. Płatność w dniu imprezy wynosi 300 zł.
8.3.2 Klasa „rally” – 250 zł od załogi, płatne w ciągu 10 dni od momentu zapisu, po tym terminie nieopłacone zgłoszenia mogą być usuwane przez organizatora. Zawodnicy zapisujący się później niż 10 dni przed zawodami nie otrzymują pamiątkowych koszulek. Płatność w dniu imprezy wynosi 300 zł.
8.3.3 Klasa „madmax” – 300 zł od załogi, płatne w ciągu 10 dni od momentu zapisu, po tym terminie nieopłacone zgłoszenia mogą być usuwane przez organizatora. Zawodnicy zapisujący się później niż 10 dni przed zawodami nie otrzymują pamiątkowych koszulek. Płatność w dniu imprezy wynosi 350 zł.
8.4 Organizator, w cenie wpisowego, zapewnia zawodnikom, którzy opłacili wpisowe w wymaganym terminie i w odpowiedniej kwocie, koszulkę pamiątkową oraz posiłek regeneracyjny dla kierowcy i pilota.
8.5 Wpisowe zgodnie z par. 8 pkt. 3 należy wpłacić na poniższy numer konta:
Mazowiecki Wrak Race PL29 1140 2004 0000 3502 7701 6949, tytułem: wpisowe MWR, imię i nazwisko kierowcy oraz klasa w jakiej zamierza wystartować.
8.6 Wpisowe opłacone częściowo lub w niewłaściwej wysokości w stosunku do terminu zapisania się na zawody będzie zwracane na konto nadawcy, a zgłoszenie takie będzie usuwane na 10 dni przed planowanymi zawodami.
8.7 Wpisowe upoważnia do startu tylko i wyłącznie w jednej klasie. Zawodnicy chcący brać udział w innej klasie lub tej samej ale z udziałem innego samochodu, zobowiązani są do zapłaty kolejnego wpisowego i pobrania kolejnego numeru startowego oraz chipa, w dniu imprezy z Biura Zawodów.
8.8 W sytuacji gdy są jeszcze wolne miejsca startowe będzie istniała możliwość zapisania się w dniu imprezy. Zawodnicy zapisujący się w tym terminie nie otrzymują pamiątkowych koszulek.
8.9 W sytuacji gdy dana załoga zgłosi mailowo (na adres: info@motopiaseczno.pl) najpóźniej na 10 dni przed planowanym startem zawodów, że nie wystartuje w zawodach, a dana załoga opłaciła wcześniej wpisowe organizator zwraca na konto, wpisowe pomniejszone o kwotę 100 zł (tj. koszty obsługi danej załogi), niezależnie od klasy w jakiej startuje zawodnik. Zgłoszenie w terminie krótszym niż 10 dni od planowanego startu zawodów powoduje utratę wpisowego.

 

  1. Limity startowe

9.1 Ustala się limit załóg w wysokości 125.
9.2 W klasie “seria” limit wynosi 50 załóg. Numery startowe od 101 do 150, w kolorze zielonym.
9.3 W klasie “rally” limit wynosi 50 załóg. Numery startowe od 201 do 250, w kolorze żółtym.
9.4 W klasie “madmaxt” limit wynosi 25 załóg. Numery startowe od 301 do 325, w kolorze czerwonym.
9.5 Organizator ma jednak prawo modyfikować, ilość uczestników, wg własnego uznania i warunków panujących w danej chwili na torze.
9.6 O pierwszeństwie udziału w zawodach decyduje poprawnie wypełnione zgłoszenie on-line oraz data zaksięgowania wpisowego na rachunku bankowym organizatora (najpóźniej na 10 dni przed zawodami).
9.7 W sytuacji przekroczenia limitów startowych, gdy dana załoga wpłaciła wcześniej wpisowe, w takiej sytuacji Organizator zwraca 100% wpłaconej kwoty przez zawodników na konto, z którego zostały wysłane.

 

  1. Przebieg zawodów

10.1 Zawodnicy wjeżdżający na teren zawodów, otrzymują na bramie wjazdowej od obsługi przepustkę wjazdową, oświadczenie dla zawodników, które należy wypełnić drukowanymi literami oraz kartę Badania Kontrolnego (BK).
10.2 Po wjechaniu na teren zawodów, zawodnicy udają się do Parku Serwisowego przydzielonego zgodnie z klasą w jakiej startują. Następnie wraz z wypełnionym, własnymi danymi, oświadczeniem (WARUNEK KONIECZNY) udają się na BK.
10.3 BK prowadzone jest w godzinach 6:30 – 9:00.
10.4 Po pozytywnym wyniku BK, zawodnicy udają się do Biura Zawodów (BZ) celem rejestracji. W BZ otrzymują numery startowe, koszulki pamiątkowe i talony na jedzenie (o ile danej załodze przysługują, patrz. par. 8.8). W tym miejscu weryfikowane są dokumenty zawodników (należy mieć przygotowane ważne prawo jazdy) oraz pobierana jest kaucja zwrotna w wysokości 100 zł (patrz. par. 7.6)
10.5 Obowiązkowa odprawa dla zawodników odbywa się przez Biurem Zawodów tuż przed startem zawodów.
10.6 Start pierwszego biegu kwalifikacyjnego klasy “seria” odbywa się ok. godz. 10:00. Start pierwszego biegu kwalifikacyjnego – klasa “rally” ok. godz. 10:30. Natomiast start biegu kwalifikacyjnego klasy “madmax” odbywa się ok. godz. 11:00.
10.7 Organizator zastrzega sobie możliwość innego niż podany w niniejszym Regulaminie harmonogramu startu zawodników.
10.8 Biegi kwalifikacyjne trwają po 15 min – liczy się ilość wykonanych okrążeń. Z każdego biegu kwalifikacyjnego do półfinałów i finału przechodzi od 10 do 15 załóg. Ilości te mogą ulec zmianie, o czym decyduje Organizator biorąc pod uwagę aktualnie panujące warunki na torze oraz ilość zawodników startujących w zawodach.
10.9 Po biegach kwalifikacyjnych będą się odbywały biegi półfinałowe i finałowe, w miarę możliwości zgodnie z harmonogramem zawodów (dostępnym na stronie internetowej www.mazowieckiwrakrace.pl oraz w Biurze Zawodów).
10.10 Koniec danego biegu sygnalizuje sędzia machając, na linii mety, flagą z czarno-białą szachownicą. Zawodnicy po przejechaniu mety udają się niezwłocznie do parku maszyn. Po zakończeniu biegu zabrania się dalszego ścigania pod groźbą dyskwalifikacji.
10.11 W miarę możliwości czasowych, organizatorzy przewidują bieg „Handicap”. Udział w nim mogą wziąć zawodnicy w wszystkich klas. Czas trwania biegu 10 minut.
10.12 Po zakończonym ostatnim biegu finałowym lub w zależności od okoliczności, biegu „Handicap”, następuje podanie wyników finałowych oraz wręczenie pucharów i nagród dla zwycięzców.

 

  1. Bezpieczeństwo

11.1 Uczestnicy zawodów bezwzględnie muszą stosować się do poleceń obsługi oraz sędziów.
11.2 Każdy z zawodników zobligowany jest do przestrzegania sygnalizacji ostrzegawczej i informacyjnej, która będzie pokazywana za pomocą flag, tablic oraz sygnałów dźwiękowych.
11.3 flaga w biało-czarną szachownicę – rozpoczęcie oraz zakończenie wyścigu, flaga żółta – niebezpieczeństwo na torze, zwolnij, zachowaj ostrożność, bezwzględny zakaz wyprzedzania, flaga czerwona – bezwzględny nakaz zatrzymania pojazdu, przerwanie wyścigu do czasu ponownego wznowienia biegu przez sędziego, flaga czarna – dyskwalifikacja zawodnika, natychmiastowy zjazd z toru
11.4 Za nie nieprzestrzeganie sygnalizacji uczestnik zostanie wykluczony z bieżących zawodów oraz może zostać wykluczony z kolejnych edycji zawodów MWR.
11.5 Podczas trwania wyścigu kategorycznie zabrania się wysiadania z uszkodzonego auta. Kierowca zobligowany jest do pozostania w samochodzie do czasu przybycia służb technicznych. Wyjątkiem jest sytuacja zauważenia zadymienia lub zapłonu samochodu, wówczas kierowca musi jak najszybciej opuścić pojazd uważając na nadjeżdżających innych zawodników.
11.6 Podczas wyścigu kategorycznie zabrania się umyślnego wyjazdu poza tor, wyjazdu poza teren imprezy, jazdy pod wpływem alkoholu oraz innych środków odurzających, celowego uderzania w inne pojazdy mające na celu uszkodzenie innego uczestnika zawodów, wypinania się z pasów, zdejmowania kasku, wszelkich prób oszustwa oraz zachowania niezgodnego za zasadami fair play.
11.7 Za zbyt agresywną jazdę, w szczególności uderzanie z premedytacją w drzwi kierowcy lub pilota i niesportowe zachowanie oraz narażanie zdrowia i życia innych uczestników oraz osób z obsługi i kibiców znajdujących się na i przy torze mogą być nakładane kary w postaci odejmowanych okrążeń z dyskwalifikacją włącznie.
11.8 Zasady bezpieczeństwa dotyczą również dróg dojazdowych oraz stref serwisowych. Prędkość poruszania się na terenie zawodów poza torem nie może przekraczać 10 km/h. Nie stosowanie się do tego wymogu organizatora oraz łamanie regulaminu grozi nałożeniem kary finansowej (brak zwrotu kaucji) aż do dyskwalifikacji włącznie.
11.9 Poza torem zabrania się kręcenia bączków, driftowania, palenia gumy, wykańczania silników. Nie stosowanie się do tego wymogu organizatora oraz łamanie regulaminu grozi nałożeniem kary finansowej (brak zwrotu kaucji) aż do dyskwalifikacji włącznie.
11.10 W sytuacji gdy jakaś załoga miała dachowanie lub jej auto jest przewrócone w obowiązku pozostałych zawodników jest bezwzględne zatrzymanie się. Gdy w pobliżu nie znajduje się nikt z obsługi zawodów, należy bezwzględnie sprawdzić czy danej załodze nic się nie stało i powiadomić obsługę. Wyścig zostaje wznowiony dopiero gdy załoga jest bezpieczna a auto nie stwarza zagrożenia dla pozostałych zawodników. O ponownym wznowieniu wyścigu decyduje tylko i wyłącznie sędzia zawodów. Za brak reakcji na takie zdarzenie i kontynuowanie wyścigu, takim zawodnikom odejmujemy jedno okrążenie.

 

  1. Serwis oraz strefa serwisowa

12.1 Zawodnicy są kierowani do dwóch stref serwisowych w zależności od rodzaju klasy.
12.2 Każda załoga ma przydzielony plac w strefie serwisowej, gdzie dokonuje napraw swego pojazdu lub przebywa w trakcie trwania zawodów.
12.3 Serwis danego zawodnika może odbywać się tylko i wyłącznie w strefie do tego przeznaczonej. Absolutnie zabrania się naprawiania samochodów na torze, trawnikach bądź w alejkach dojazdowych.
12.4 Do strefy serwisowej może wjechać auto startujące w zawodach, auto laweta przewożąca samochód startujący i jeden samochód serwisowy.
12.5 Organizator nie odpowiada za samochody pozostawione w strefie serwisowej.
12.6 W strefie serwisowej obowiązuje bezwzględne ograniczenie prędkości do 10 km/h. Nie stosowanie się do powyższego skutkuje nałożeniem kary finansowej (brak zwrotu kaucji) do dyskwalifikacji włącznie.
12.7 Załoga odpowiada za czystość wokół swojej strefy serwisowej (chcesz odzyskać kaucję czytaj uważnie i stosuj się!!!).
12.8 Podczas rejestracji w Biurze Zawodów, zawodnicy otrzymują worek na śmieci, w sytuacji gdyby nie otrzymali obowiązkiem każdego zawodnika jest posiadanie własnego worka na śmieci. Ewentualnie dodatkowe worki na śmieci można otrzymać w Biurze Zawodów.
12.9 W strefach serwisowych znajdują się kontenery na śmieci wielkogabarytowe, do których należy wrzucać wszystkie duże elementy, nie mieszczące się w worku, takie jak siedzenia, kanapy, wykładziny, zderzaki, lampy, lusterka, etc.
12.10 Po zakończonych zawodach, załoga zobowiązana jest do uprzątnięcia swojej strefy, w której przebywała. Przed opuszczeniem strefy serwisowej, należy udać się do Obsługi Parkingu, celem podbicia dokumentu potwierdzającego czystość, co skutkuje zwrotem wpłaconej wcześniej kaucji, w Biurze Zawodów. Bałagan, który zostawiasz po sobie, ktoś musi uprzątnąć, jeśli nie chcesz robić tego Ty to za Twoją kaucję zrobimy to my.
12.11 Katowanie, zarzynanie, wykańczanie silników skutkujące jego wybuchem a co za tym idzie, wyciekiem oleju i płynów eksploatacyjnych, celowe wybijanie szyb samochodowych, lamp i reflektorów, palenie gumy skutkuje utratą wpłaconej kaucji.

 

  1. Klasyfikacja i nagrody.

13.1 Ustawienie na starcie do biegów kwalifikacyjnych odbywać się będzie zgodnie z numerami startowymi, od najmniejszego do największego.
13.2 Biegi półfinałowe oraz finałowe będą odbywały się w odwrotnej kolejności – czyli od największego numeru do najmniejszego, żeby wszyscy mieli w miarę równe szanse.
13.3 W przypadku gdy zostanie wyczytany numer zawodnika, a ten nie podjedzie w wyznaczonym czasie, na pole startowe, dany zawodnik zostanie ustawiony na końcu stawki.
13.4 Klasyfikacja końcowa ustalana będzie wyłącznie na podstawie biegu finałowego.
13.5 W przypadku tej samej ilości okrążeń, drugim kryterium kwalifikacyjnym będzie łączny czas wykonania tych okrążeń zgodnie z wydrukiem z systemu pomiaru okrążeni lub w przypadku jego awarii kolejność wjazdu danej załogi na metę zawodów.
13.6 Każdy bieg półfinałowy i finałowy będzie nagrywany i może posłużyć organizatorowi do weryfikacji kwestii spornych.
13.7 W trakcie całego roku kalendarzowego prowadzona jest klasyfikacja generalna zawodów MWR. Za pierwsze miejsce zawodnicy otrzymują 10 pkt., za drugie – 8 pkt., trzecie 6 pkt., czwarte – 4 pkt., piąte – 2 pkt. Podczas ostatniej edycji kończącej dany sezon, wręczane są nagrody i puchary w klasyfikacji generalnej zawodów MWR.
13.8 Nagrody przyznawane są w postaci pucharów za pierwsze 3 miejsca w poszczególnych klasach.
13.9 Jeśli podczas zawodów rozgrywany jest bieg Handicap, nagradzana jest jedynie załoga, która wywalczyła puchar za pierwsze miejsce.

 

  1. Protesty i odwołania.

14.1 Wszelkie protesty należy składać w formie pisemnej do Biura Zwodów wpłacając jednocześnie kaucję w wysokości 100% wymaganego wpisowego, która nie będzie zwrócona jeżeli protest nie zostanie uznany. Protest można złożyć maksymalnie do 15 min. po zakończeniu biegu finałowego.
14.2 W przypadku uznania protestu, wszystkie koszty z nim związane, zostają zwrócone składającemu protest.
14.3 Wszystkie decyzje wydawane podczas zawodów są ostateczne i nie podlegają zaskarżeniu.
13.4 Wszelkie kwestie sporne rozstrzyga Sędzia główny i Organizatorzy.

 

  1. RODO, ochrona danych osobowych i przetwarzanie danych osobowych przez Organizatora.

15.1 W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO), informujemy, że:
15.2 Administratorem Państwa danych osobowych jest Stowarzyszenie Automobilklub Piaseczyński z siedzibą przy ul. Wita Stwosza 6; 05-501 Piaseczno, NIP: 1231361371, REGON: 367878014, KRS: 0000687837 dalej zwana Administratorem.
15.3 Dane zawodników przetwarzane są przez Administratora w celu rejestracji jako zawodników
15.4 Podanie przez Zawodnika danych osobowych jest dobrowolne, jednakże konieczne do skutecznego zapisania w zawodach.
15.5 W przypadku wysłania zgłoszenia za pośrednictwem platformy internetowej, dane osobowe przetwarzane są w celu organizacyjnym.
15.6 Dostęp do danych osobowych będzie przysługiwał wyłącznie upoważnionym osobom, które będą zobowiązane na mocy zawartych z Administratorem umów do stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa, aby chronić dane osobowe oraz przetwarzać je wyłącznie zgodnie z instrukcjami przekazanymi przez Administratora.
15.7 Dane zapisanych zawodników będą przetwarzane tylko i wyłącznie w trakcie zawodów, na które zapisała się dana Załoga.
15.8 Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Zawodników może być:
a) wyrażona dobrowolnie zgoda (art. 6 ust. 1 lit a RODO)
b) konieczność przetwarzania ich dla potrzeb realizacji zawartej przez nas umowy lub podjęcia działań przed jej zawarciem (art. 6 ust. 1 lit b RODO).
c) wymogi ustawowe, wynikające z wiążących nas przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit c RODO)
d) konieczność ochrony naszych prawnie uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit c RODO)
15.9 Każdy Zawodnik ma prawo żądania:
– dostępu do swoich danych
– sprostowania
– usunięcia
– ograniczenia ich przetwarzania
– wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
15.10 W celu realizacji swoich praw można kontaktować się z nami:
mailowo: biuro@akpiaseczynski.pl
telefonicznie: 794 746 174

 

  1. Postanowienia końcowe.

16.1 Kierowca, pilot oraz osoby im towarzyszące zobowiązane są podczas trwania imprezy do sportowego oraz kulturalnego zachowania w szerokim rozumieniu. W szczególności zabrania się zachowań niebezpiecznych narażających życie i zdrowie innych uczestników oraz kibiców.
16.2 Zabrania się celowego niszczenia drzew krzewów i innej zieleni, w szczególności trawników oraz zaśmiecania terenu, jazdy z prędkościami powyżej 10 km/h na terenie całej imprezy (z wyłączeniem toru).
16.3 W miejscach poza terenami prób sportowych wykluczone są wszelkie działania powodujące nadmierny hałas.
16.4 Każdy zawodnik bierze udział, w zawodach MWR, na własną odpowiedzialność i ryzyko co poświadcza składając podpis na oświadczeniu otrzymanym od Organizatora.
16.5 Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za straty powstałe w trakcie zawodów Mazowiecki Wrak Race oraz nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na imprezę Mazowiecki Wrak Race.
16.6 Każdy zawodnik biorący udział w zawodach MWR automatycznie wraża zgodę na wykorzystywanie swojego wizerunku na zdjęciach i filmach powstałych w trakcie trwania zawodów Mazowiecki Wrak Race. Przebieg całych zawodów jest nagrywany w celu identyfikacji popełnianych wykroczeń.
16.7 W czasie trwania imprezy Zawodnicy i uczestnicy muszą stosować się do regulaminu imprezy, poleceń organizatora, sędziów i innych osób wskazanych przez Organizatora. Niestosowanie się do poleceń spowoduje wykluczenie zawodnika bez możliwości zwrotu wniesionych opłat.
16.8 Brak znajomości regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
16.9 Regulamin Toru dostępny będzie również na bramie głównej i w Biurze Zawodów.
16.10 Organizator, jeśli to konieczne, zamieszcza regulamin uzupełniający na stronie internetowej www.mazowieckiwrakrace.pl nie później niż 2 tygodnie przed planowanym terminem zawodów.
16.11 Na terenie zawodów obowiązuje całkowity zakaz handlu, konkurencyjny dla organizatorów, w szczególności skup i sprzedaż samochodów, wypożyczania samochodów, zakaz handlu gastronomicznego innego niż dopuszczony przez Organizatora.
16.12 W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, a w szczególności kodeksu cywilnego.
16.13 Organizator umożliwia wcześniejsze niż w dniu zawodów dostarczenie samochodu na teren zawodów.
16.14 Organizator nie ponosi odpowiedzialności za samochody pozostawione na jego terenie przed i po zawodach.
16.15 Właściciel samochodu, który brał udział w zawodach ma możliwość pozostawienia samochodu po zawodach na terenie organizatora. Istnieje możliwość sprzedaży samochodu firmie zajmującej się złomowaniem pojazdów bezpośrednio na terenie zawodów.
16.16 Organizator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu.

 

Copyright: Mazowiecki Wrak Race, 2018 r