Publikacja: 01.10.2017 r. Kolejna impreza, którą początkowo zaplanowaliśmy na 18 listopada br. musi zostać przeniesiona na kolejną sobotę czyli 25 listopada.  Zapewne jeszcze śniegu nie będzie więc raczej szykujcie się…

Publikacja: 01.10.2017 r.

Kolejna impreza, którą początkowo zaplanowaliśmy na 18 listopada br. musi zostać przeniesiona na kolejną sobotę czyli 25 listopada.  Zapewne jeszcze śniegu nie będzie więc raczej szykujcie się na błoto.  Elektroniczny pomiar czasu, który testowaliśmy podczas ostatniej imprezy sprawdził się w 80% i pracujemy nad jego poprawą. Teraz to my będziemy przyklejać Wam czujniki na auta i przed każdym startem będziemy sprawdzać ich stan, ma to zapobiec ich zabrudzeniu a co za tym idzie przekłamaniom wyników.

Zdecydowaliśmy też, że zrobimy podział załóg na dwie klasy: madmax i seria. Ma to na celu poprawę bezpieczeństwa, gdyż seryjne auto nie ma szans w starciu z orurowanym przodem innego auta. Jeśli chodzi o klasę madmax to spawanie zostawimy na obecnym poziomie czyli będzie dopuszczone wzmocnienie tylko i wyłącznie między podłużnicami, koła mają zostać odsłonięte. Nadal nie będą dozwolone uderzenia w bok auta.  Dodatkowo zachęcamy Was do wzmocnienia karoserii wewnątrz pojazdu poprzez wspawanie pałąka za przednimi siedzeniami tak aby podczas dachowania dach nie złożył się jak domek z kart. Tym razem auta w klasie madmax będą dopuszczone do wyścigów bez tego wzmocnienia w środku ale od kolejnej edycji będzie to element obowiązkowy.

Poprzez wprowadzenie dwóch klas, wydłuży się nam cała impreza dlatego skracamy biegi eliminacyjne do 15 minut każdy (w obu klasach), półfinały i finał również będą trwały 15 minut. Jedynie Handicup będzie trwał 10 minut. Zmiany te wprowadzimy już na najbliższej imprezie.

Klasa aut seryjnych nie dopuszcza żadnych modyfikacji. Ewentualnie można wymontować zderzaki, lampy, lusterka, boczne tylne szyby i przenieś chłodnicę na górę auta. Żadnych rurek, wspawów, wzmocnień. Dopuszczone będzie wspawanie pałąka bezpieczeństwa za przednimi siedzeniami tak aby podczas dachowania wzmocnić konstrukcję ale ta modyfikacja nie będzie obowiązkowa. Opony letnie bądź zimowe. Oczywiście auta bez haków holowniczych i instalacji LPG.

Jak nie raz powtarzaliśmy, zależy nam przede wszystkim na Waszym bezpieczeństwie dlatego od kolejnej edycji wprowadzimy wyrywkowe badanie alkomatem kierowców przed każdym biegiem. Sędzia przed startem podejdzie do kilku wytypowanych wcześniej kierowców i poprosi o dmuchnięcie w alkomat. Kierowca, który nie będzie chciał się poddać badaniu alkomatem bądź wynik nie będzie wskazywał 0,00 % alkoholu w wydychanym powietrzu zostanie zdyskwalifikowany bez możliwości zwrotu wpisowego. Zobaczymy jak taka metoda się sprawdzi, w najgorszym wypadku będziemy sprawdzać wszystkich ale wolelibyśmy tego uniknąć. Dlatego bądźcie odpowiedzialni i nie przysparzajcie nam pracy i konieczności bycia policjantami.

Zmienimy też zasady ustawienia zawodników w biegach półfinałowych. System elektroniczny będzie zliczał całkowity czas przejazdu podczas całego biegu. Najwolniejsza załoga pojedzie w biegu półfinałowym jako pierwsza a najszybsza jako ostatnia. Ma to za zadanie wyeliminować dotychczasowe odwracanie kolejności w biegach półfinałowych po to aby najlepsi zawodnicy mogli potwierdzić. Miejsca w finale będziecie losować. Jeśli chodzi o handicup to kolejność startu będzie na zasadzie dotychczasowej czyli kto pierwszy ten lepszy.

Po ostatniej imprezie okazuje się, że nie wszyscy zawodnicy nagrywają własnymi kamerkami swoje przejazdy bądź Ci którzy nagrywają akurat im bateria padła. Dlatego od najbliższej imprezy, który ma usprawnić proces liczenia okrążeń będzie nagrywanie całego wyścigu. Po każdym biegu będą ogłoszone nieoficjalne wyniki, od chwili ich opublikowania będzie 15 minut na zgłoszenie swoich wątpliwości. Wtedy będziemy mogli odtworzyć nagrany materiał i się do niego ustosunkować. Po tym czasie reklamacje nie będą uwzględniane. Dotyczy to również biegów finałowych i handicup’u.

Od przyszłego roku wprowadzimy punktację generalną i pierwsze 10 pozycji będzie punktowane. Terminy wyścigów na cały rok poznacie na przełomie 2017/2018 roku. Będzie to  6 wyścigów, które na koniec roku wyłoni zwycięzcę w klasyfikacji generalnej. Przewidziane są dodatkowe nagrody rzeczowe oraz puchary, medale i dyplomy.

Link do wydarzenia na fb: https://www.facebook.com/events/467804026924086